Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strategická komunikace veřejných politik na příkladu Milostivého léta
Marek, Michal ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
Komunikace veřejných politik je dosud příliš neprobádanou disciplínou, kterou se tato práce rozhodla zkoumat na příkladu vládní oddlužovací akce Milostivé léto. Ta byla reakcí na dlouhodobě neutěšitelnou ekonomickou krizi části české společnosti způsobenou výší nahromaděných exekučních dluhů podepisujících se na kvalitě života obyvatel. Sociální a ekonomická situace občanů jsou zároveň nejsilnějšími determinanty jejich vztahu k demokracii, čímž strategická komunikace legislativního opatření, jehož cílem je odbourání těchto ekonomických překážek, nabývá na důležitosti. Práce ke komunikaci zaujímá přístup vycházející z vládní komunikace, teorie stakeholderů a veřejné politiky dle Potůčka, přičemž na tyto teoretické koncepty navazují tři výzkumné otázky zaměřující se na stakeholdery, strategii komunikace a komunikační doporučení. Na každou z nich odpovídá samostatnou metodou - nejprve zkoumá online prostor pomocí stakeholder mappingu, následně definuje strategii prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s představiteli vládní komunikace a finálně analyzuje tato data k formulaci komunikačních doporučení pomocí SWOT analýzy. Práce tak přispívá k výzkumu vládní komunikace, které v České republice není věnována téměř žádná pozornost.
Government Communication in the Czech Republic: Organisation, Perception, and New Theoretical Model
Soukeník, Štěpán ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent) ; Eibl, Otto (oponent)
Dizertační práce s názvem "Vládní komunikace v České republice: Organizace, vnímání a nový teoretický model" je explorativní prací, která mapuje vývoj vládní komunikace v České republice od svého vzniku do současnosti s primárním výzkumným zaměřením na časové období mezi lety 2015 a 2017. Vychází z interdisciplinárních teoretických zdrojů v rámci mediálních a komunikačních studií, politologie, veřejné správy a ma- nagementu a redefinuje tak náhled na vládní komunikaci. Práce zkoumá státní správu, soukromý sektor a zpravodajská média jako tři důležité aktéry vládní komunikace. Cílem práce je navrhnout nový teoretický model fungování vládní komunikace, popsat organi- zaci, vnímání a zásadní problémy vládní komunikace v České republice. Dizertační práce má zároveň ambici poskytnout státní správě, privátnímu sektoru a široké veřejnosti pod- nětné náhledy na jejich chování a status quo.
"Stakeholder Value" jako nový fenomén práva obchodních korporací
Fencíková, Lucie ; Pelikán, Robert (vedoucí práce) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
Resumé Diplomová práce: Stakeholder's value Cílem práce je zhodnotit stakeholder theory, jako jeden ze způsobů řízení korporace. V současné době dominují modelům řízení korporace shareholder model a stakeholder model. Ve své podstatě jsou oba dva modely považovány za navzájem si konkurující. Způsob řízení korporace je z velké míry ovlivněn historickým vývojem právních a ekonomických vztahů v určitém státě. Proto před řešením samotné podstaty stakeholders theory předchází krátký historický exkurz do obou modelů. Práce je koncipovaná do šesti kapitol, prví kapitole předchází krátký úvod a za šestou kapitolou následuje závěr práce. V první kapitole stručně popisuji corporate governance jako obor zastřešující stakeholders theory. V druhé kapitole představuji shareholder theory včetně její historie. Zároveň se snažím soustředit na ty aspekty shareholder theory, které jsou v přímém kontrastu vůči stakeholder theory. Ve třetí kapitole popisuji stakeholder theory, včetně historického kontextu vývoje tohoto modelu. Ve čtvrté kapitole se zaměřuji na problém, který stakeholders theory provází: Je účelem korporace vytvářet hodnoty pouze pro své akcionáře nebo i pro stakeholdery? Nejprve se však zaměřím na to, co je účelem korporace. Po rozboru v této kapitole jsem dospěla k závěru, že základním účelem korporace je...
Analýza chování společensky odpovědných firem
Muzikářová, Ivana ; Hlaváček, Jiří (vedoucí práce) ; Hollmannová, Monika (oponent)
Následující bakalářská práce analyzuje takové chování firem, které jde nad rámec je- jich ekonomického poslání a právních povinností. V první řadě je zkoumána ekonomická racionalita konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR). Praktická část této práce analyzuje společensky odpovědné chování v České republice. Předmětem zkoumání je především souvislost oboru činnosti a typu vlastnictví českých firem s mírou jejich angažovanosti ve společensky odpovědných aktivitách. Potvrzuje se hypotéza, že nejvíce aktivní jsou zahraniční firmy z odvětví s nízkými mezními náklady a homogenním produktem. Dále je rozebírána struktura nákladů na firemní filantropii a jejich vývoj v čase, především v souvislosti s nedávnou ekonomickou krizí. Na základě dat českých společností je učiněno překvapivé pozorování, že náklady na filantropii nevykazují výraznou závislost na momentálním zisku firmy. Poslední dvě části práce jsou věnovány teoretickému modelu interakce mezi firmou a jejími zájmovými skupinami (stakeholdery). Pomocí nástrojů teorie her je dokázáno, že ani v nekonečně opakované hře mezi firmou a stakeholdery nemusí dojít k celospolečensky optimálnímu výsledku. Existence explicitně vyjádřených...
Společenská odpovědnost firem: strategická výhoda a vliv na finanční výkonnost : case study z České republiky
Müllerová, Michaela ; Hák, Tomáš (vedoucí práce) ; Kašparová, Klára (oponent)
Společenská odpovědnost firem je konceptem dobrovolného přijetí odpovědnosti za dopady svých aktivit na okolí a skupiny, jichž se aktivity firem přímo či nepřímo dotýkají. Společenská odpovědnost firem je dnešní značkou a zárukou toho, že firmy provozují své aktivity nejen v rámci zákonných požadavků a morálních standardů společnosti, ale míří daleko za hranice legislativy a základních morálních hodnot společnosti. Firmy svou společenskou odpovědností demonstrují, že se angažují na řešení společenských otázek, suplují funkci státu při podpoře sociálně slabších či znevýhodněných skupin, ale také vyvíjejí aktivity, které mají pozitivní dopady na životní prostředí, zastávají etické zásady podnikání, pečují o své zaměstnance, distancují se od korupce a úplatkářství atd. Tato práce se zabývá nestranným představením konceptu společenské odpovědnosti od jejich kořenů po současné přístupy, nestraně představuje hlavní názorové proudy i přidružené teorie, které koncept společenské odpovědnosti firem v jistých aspektech formovaly. Dále seznamuje s otázkou vlivu společenské odpovědnosti na finanční výkonnost firem a představuje důležité empirické výzkumy v této oblasti s různorodými výsledky. Z těchto studií pak čerpá metodu a ověřuje aplikovatelnost na české prostředí, vč. empirického ověření. Výsledky analýz...
Společenská odpovědnost vybrané firmy
Marič, Irma ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti firem. V teoretické části je definován pojem Corporate Social Responsibility (CSR) a je zde nastíněn historický vývoj této strategické koncepce. Dále práce obsahuje objasnění nejdůležitějších teoretických konceptů souvisejících s tématem (Tripple Bottom Line, Carrollova pyramida, Stakeholderská teorie a další). Druhá část je věnována procesu implementace CSR do podnikové praxe a výhodám a nevýhodám, které tento koncept přináší. Následuje výčet národních a mezinárodních iniciativ, organizací a certifikátů souvisejících s problematikou CSR a usnadňujících začlenění společensky odpovědných principů do řízení firmy. V poslední části je na praktickém příkladu Plzeňského Prazdroje představena konkrétní CSR strategie společnosti, kterou následuje zamyšlení nad tím, zda má společenská odpovědnost firmy hlubší filantropický význam či zda se jedná o pouhou zástěrku dobře cílené marketingové strategie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.